IJsclub Joviaal

IJsclub Joviaal heeft zijn oorsprong in 1918, toen schaatsactiviteiten begonnen op de put bij de Waalbanddijk. Hoewel deze locatie erg sfeervol was, kon deze vanwege de hoge waterstand vaak pas laat worden geopend, waardoor er vaak niet of slechts beperkt geschaatst kon worden.

Sinds 2013 beschikt Joviaal over een aangelegde ijsbaan aan de Middelkampseweg. Met de opening van deze nieuwe baan ging een langgekoesterde wens in vervulling, en we hadden bovendien het geluk dat we direct konden schaatsen in het eerste seizoen! Deze gelukkige omstandigheden hebben ons ledenaantal in korte tijd laten groeien van ongeveer 280 naar ruim 700 leden nu.

IJsclub Joviaal wordt bestuurd door 10 mensen. Dankzij de vele vrijwilligers die onze club steunen, kunnen we tijdens ijsperiodes alles soepel laten verlopen en beheren we momenteel een geweldige ijsbaan.

U kunt ons vinden op onze website www.ijsclubjoviaal.nl en ons bereiken via e-mail op ijsclubjoviaal@gmail.com

Contactpersoon:
Herwin Schouten (voorzitter)